Olen tapaillut muutaman kuukauden miestä (poikaa?), joka on paperilla täydellinen: komea, urheilullinen, fiksu, hauska, kiinnostavakin. Mutta ei kiinnosta minua silti.

Alussa ajattelin, että voi kuinka mukava tyyppi, tästä voisi ehkä tulla jotain, ja olin kolmen päivän soittamattomuuden jälkeen ihan peloissani, että etteikö miestä kiinnostanutkaan. Sitten eräissä juhlissa huomasin, että hän vain seuraa minua ja tekee kaiken niin kuin minä tahdon, ja siihen loppui kiinnostus.

Onhan se miehelle hyvä piirre, jos tarvittaessa tottelee ja antaa naisen hallita, mutta koska kaikki yleensäkin seuraavat minun käskyjäni, toivoisin mieheltä vähän muuta. Aina ei tarvitse sopeutua minun mielipiteisiini ja aikatauluihini, vaan pitää uskaltaa tehdä niin kuin itse haluaa. Pitää määrätä minua. Pitää tarjota haasteita.

Haasteita... Älyllisiä haasteita ainakin, en voisi kuvitella seurustelevani ihmisen kanssa, joka ei osaa käydä kunnollista, perustelevaa keskustelua aiheesta X. Aiheen ei edes tarvitse olla kovin hieno, kvanttimekaaniset mallit on ihan luvallista jättää unholaan, mutta jostain ihan tutusta, terveellä järjellä käsitettävästä asiasta on kyettävä keskustelemaan.

Toinen haaste jota kaipaan, on juurikin se, että minua pitää uskaltaa määrätä. Käskyihin taipuminen ei ole koskaan ollut minulle helppoa, ja jos toinen osapuoli pystyy sanomaan minulle, että nyt tehdään näin, ja minä teen niin, on suhde aika vahvalla pohjalla. Valitettavasti vain hyvin harva pystyy siihen. Hyvin, hyvin harva.

Jostain syystä lähes kaikki miehet ympärilläni ovat niitä, jotka haluavat mieluummin olla ohjattavina kuin ohjata. Kuten myös naisetkin. Mutta ystävänäkin arvostan silti eniten niitä, joiden kanssa olemme tasavertaisia, enkä minä aina saa määrätä. Ja joiden kanssa minä en aina ole se, joka puhuu eniten.

Ja yksi syy nykyisen "suhteen" epäonnistumiseen on tokikin se, että olen kiinnostunut eräästä toisesta. Ongelma on lähinnä se, ettei sen toisen tavoitteleminen olisi tällä hetkellä mielekästä, koska joudumme lähitulevaisuudessa työskentelemään paljon yhdessä. Se tulee olemaan mielenkiintoista...